دکتر زهرا دادآفرید

خلاصه کتاب صبح جادویی برای نویسندگان نوشته هال‌الرود

صبح جادویی برای نویسندگان

نویسنده هال الرود

مترجم : شعبانعلی کوهستانی

 

مقدمه از آلتوچر کارآفرین و نویسنده‌ی پرفروش:

 

وظیفه ی یک نویسنده‌ی خوب این است که مردم را از منطقه‌ی اسایش بیرون کرده تا انها مطالب جدیدی را در درون یک مطلب قدیمی کشف کنند.

من وقتی می‌نویسم، با ترس مواجه هستم. می‌خواهم به طریقی جالب آن را بیان کنم. دوست دارم وقتی قرار است آن را چاپ کنند، ترس داشته باشم. اگر خودم برای نوشتن آن ترس نداشته باشم، هیچ کس با خواندن آن هیجان‌زده و متعجب نخواهد شد. من می‌خواهم شانس خودم را امتحان کنم. غیر از این باشد چطور می‌توانم پیشرفت کنم؟

من دوست دارم خواننده‌ها بگویند: باورم نمی‌شود که این را گفته باشد.

نوشتن مستقیمن به روح من خون‌رسانی می‌کند. این فرایند خون کثیف وجود مرا خارج و خون تمیز وارد جان من می‌کند. احساس می‌کنم که بدون نوشتن روزانه می‌میرم، ناراحت می‌شوم، احساس بلاتکلیفی می‌کنم و هم چنین دوستان و فرصتهای کمتری در زندگی خواهم داشت.

بیدار می‌شوم، ورزش می‌کنم، دوش می‌گیرم، کتاب می‌خوانم، قهوه می‌نوشم، ایده پردازی می‌کنم و سپس فرایند نوشتن شروع می‌شود.

مقدمهای از استیو اسکات:

به عنوان یک نویسنده کنترل انرژی شما خیلی مهم است چرا که نویسندگی حرفه‌ای فوق‌العاده است اما یکی از بی‌تحرک‌ترین شغل‌هاست.

صبح جادویی و سحرخیزی شانس شروع مناسبی در ابتدای روز به شما می‌دهد. همه می‌دانیم که ورزش کردن، کتاب خواندن و خوردن غذی سالم اهمیت دارد ولی معمولا وقتی یک کار مهم مثل پروژه‌ی کاری داریم ان را به تعویق می‌اندازیم.

شما می‌توانید با ترکیب سکوت، تصویرسازی ذهنی، نگارش، مطالعه، تلقین به خود و ورزش، قبل از اینکه بسیاری از افراد حتا از خواب بیدار شوند، این فعالیتهای حیاتی را انجام دهید.

اسکات در ادامه میگوید که در سال 2012 به شدت در گیر این ایده بوده که نویسنده موفقی شود ولی در فرایند نوشتن انسجام نداشته. روزهایی هزاران کلمه می‌نوشته و روزهایی هم بوده که حتا یک کلمه هم نمی‌نوشته. در نهایت تصمیم می‌گیرد که صبح‌ها زود از خواب بیدار شود و قبل از هر کاری بنویسد. اما او همیشه از صبح بیدار شدن متنفر بوده. تا اینکه کتاب صبح جادویی هال الرود را می‌خواند. هال الرود در این کتاب بر روی شش عادتی که بیشترین تاثیر را روی زندگی افراد موفق داشته متمرکز شده است. او حالا هرروز با انگیزه بیدار می‌شود و چندین هزار کلمه می‌نویسد.

موفق‌ترین و حرفه‌ای ترین نویسندگان اولین کاری که در صبح انجام می‌دهند، تکمیل نوشته‌هایشان است.

چه می‌شد اگر فردا صبح از خواب بیدار شوید و کاملا ایمان داشته باشید روز فوق‌العاده‌ای در پیش دارید؟

چه می‌شد اگر صبح زود بیدار شدن به عادتی تبدیل می‌شد که عاشق ان بودید؟

من میدانم که وقتی با بی‌حالی از خواب بیدار می‌شوید و اصلا دوست ندارید چیزی بنویسید چه حسی دارد.

اما من امروز می‌دانم که شروع نگارش با انرژی بالا و به اشتراک گذاشتن آن با جهان در ابتدای صبح چه حسی دارد. به من اعتماد کنید.

تنها کاری که باید کنید این است که کنترل صبحتان را به دست بگیرید.

 

خلاصه فصل اول

 

 

اشتراک گذاری
آخرین دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط